söndag 1 januari 2012

The Truth Will Set You Free

Kundalini Yoga with Maya Fiennes - A Journey Through the Chakras: Love & Truth
Efter bara fem dagar med Maya Fiennes program för halschakrat tycker jag mig märka att tankarna dras mot sanningen. Många hävdar att riktig självutveckling kan endast ske när man är ärlig med sig själv. Sådana påståenden har alltid kastat in mig i en stark rädsla och en ovilja att söka sanningen eftersom jag trott att sanningen inte passar mig och hur jag vill att livet skall vara. I bland kan en sanning vara enkel. Men i det flesta fall så känns det som det som många tar för sanning inte kan vara annat en subjektivt, något som konstruerats av sinnet av känslor tankar och programmering. Det som börjar urskilja sig för mig de här sista dagarna är en visshet att det är min subjektiva sanning som jag är rädd för. Medan den absoluta sanningen. vad det nu må vara, är något som finns bortom all subjektivitet inger mig ett inre lugn. Och från detta lugn märker jag att min kommunikation med mig själv och andra är aningen ärligare. En bra start på 2012. 35 dagar kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar