lördag 31 december 2011

2011s skymning

Här skall vi fira in det nya året i kväll
I en kort sammanfattning till 2011 måste jag säga att detta var en mellanår för mig. Inga större händelser har skett. Jag har jobbat med yoga och meditation och sått vissa frukter av det som inte är så dumma. Gradvis sker kanske en stor förändring under ytan som märks av i ökad harmoni och kärlek i ren allmänhet. Men jag känner också en stark ångest. Ångest över att det ytliga inte förändras. Att jag inte kommer någon vart med den karriär som skulle symbolisera lyckan med mitt liv. Att jag aldrig blir vuxen trots att jag är 33 år gammal. Samtidigt känner jag mig mer och mer stark gentemot samma ångest, som att jag vet att jag kan nypa tag i den och rycka bort den.

Min intention inför 2012 är att medvetet dra huvudet ur sanden. Lite varje dag. Möta detta inre kaos och se sanningen bakom. Är allt åt helvete skall jag göra en plan för att ordna upp det. Jag har inte all jag vill ha, men jag har kärleken. Och nu mina vänner skall jag sätta på mig festblåsan, ta min kärlek i handen och trippa bort till den här herrgården som ligger på krypavstånd och fira in det nya året tillsammans med honom.

GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar