torsdag 5 januari 2012

Den där flaskhalsen igen


Nu är jag tillbaka i Tyskland efter ett tva veckors jullov i Sverige. Varje gang som jag varit hemma lite längre känner jag mig enormt melakolisk när det är dags att aka tillbaka. Massor med känslor kommer upp. Gnällighet, arrogans, ilska om man skall vara mer exakt fast dessa känslor är inte sa intensiva. Men de finns där. Jag känner att jag vill flytta tillbaka. Men jag är samtidigt sa neddragen av känslorna att jag inte kommer mig för att göra nagot at det. 

Här finns jobben och möjligheterna, inte bara till mig utan till M ocksa. När jag är i Sverige känner jag att jag har lättare för att vara glad. Jag känner en värme som strömmar fran alla adventsljusstakar som fortfarande lös i fönstrena. Husen och naturen inspirerar mig pa ett helt annat sätt än här.

Här har vi ett sa kallat sanningsdilemma för mig. Vad är rätt? Jag vet ju att när man bearbetat känslor sa gar de antagandena de baserat sig pa upp i rök. Jag tror att man later sig själv bli "narrow minded" om man alltid haller sig inoim de bekväma ramarna om man alltid betraktar det främmande för främmande och det hemtama för hemma. A andra sidan har jag bott här i fem ar och den här kontrasten blir inte mindre även om jag försöker jobba med mig själv.

Jag lade in allt dessa i min kriya för halschakrat i dag som visst heter Kantha Padma Kriya och finns här, om än i en mycket längre version än den Maya gör. Ut kom sorg, massor av sorg. Jag far nog koncentrera mig pa det här ett par dag tills jag kommer till insikt.

Annan information som jag hittat pa Spirit Voyages blog om halschakrat säger att Vishuddha, vilket är Sanskrit för halschakrat betyder ocksa rening (purification). När man har bearbetat nagonting men ej släppt taget om det kan man uppleva att det fastnat i halschakrat. Detta kan kännas som att man vill grata men inte kan. Sa har jag ju kännt det ganska länge. Sa även om jag inte är klar med de fyra lägre chakrana ännu, tror jag att det var ett bra val att göra det här nu, i den milda form som Maya Fiennes DVD erbjuder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar