fredag 20 januari 2012

När hela livet är som yoga


Sedan nyårsafton har jag lovat mig själv att vara lite modigare varje dag. Att inte väja för saker bara för att de känns obehagliga. För att jag skall kunna komma vidare med livet och inte behöva stå och stampa på samma ställe något mer.Onsdagar och Fredagar är dagar då jag behöver vara extra modig. För de är dagarna jag sitter ensam med slutfilningen på min avhandling. Det är så lätt att göra vadsomhelst för att undvika den (som att skriva och läsa blogg exempelvis). Men idag har jag bestämt mig för en begränsad del som jag skall göra och sitta igenom alla känslor som detta ger upphov till. Jobbet består inte av den mängd uppgifter som finns kvar att göra, utan den mängd motstånd i form av ångest med mera som jag måste möta på vägen. "Be the opening" som en av mina release lärare brukar säga "and see how the stagnant energy becomes moving energy and leave your body". När inte det går så andas jag djupt och då börjar det också att röra på sig. På så sätt kan jag töja mig själv en lite varje dag. Det handlar inte om att blunda, tuta och köra, det är en organisk process.Och det känns som att energin har börjat flöda. Som om att jag är på väg någonstans. Som att alla frön av önskningar har börjat gro någonstans där inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar