måndag 27 februari 2012

Serendipity

I går hände någonting roligt. Ovanstående text var postad på Facebook och jag läser det högt för M samtidigt som jag berättar för honom hur mycket jag tycker om mina kusiner och hur det verkligen finns en speciell kärlek kusiner emellan. 20 minuter senare får jag ett meddelande på FB från en av mina kusiner som jag inte träffar så ofta,  hon ville ha min adress för lite trevlig post (en bröllopsinbjudan är min starka gissning)så jag sa till M att vi antagligen kommer att bli bjudna på ett bröllop och hur glad jag är över det. Ytterligare en halvtimme senare när M är ute och planterar vårlökar på balkongen så ropar en av våra grannar till honom från sitt fönster (vi känner hennes mamma väl) att vi är bjudna på hennes bröllop i Maj. Coolt! Hur uppskattning och känslan av kärlek kan flytta en uppåt "in the space of variations".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar