onsdag 22 februari 2012

Mockiiito

Jag har alltid tyckt att det här med alkoholfria cocktail är totalt onödigt. Varför skulle man vilja dricka en sockerblandning utan boose? Men jag har ändrat mig. Jag känner inte att jag vill dricka alkohol så mycket längre. Det var ju det man drack för att bli glad och lite mer ohämmad. Men är det verkligen så? Jag kan i alla fall känna total-krash av alkohol. Inte passar det in i mitt yoga-schema heller. Men denna sockerbomd till mocktail moshito, den gör mig glad. Tricket är att byta ut Rom mot Ginger Ale. Så receptet består av: råsocker, mynta, lime och Ginger Ale (och is om man vill, såklart)

2 kommentarer:

  1. Jag instämmer! Jag tål alkohol sämre och sämre. Ja inte så att jag blir kalasberusad men jag mår inte bra efteråt. Det tar nästan en vecka att bli sig själv igen efter en kväll med fem öl.
    Detsamma gäller kaffe. Har alltid varit känslig för koffeinet men när kroppen renats så verkar alla gifter påverka på ett allt mer negativt vis.
    Mer och mer börjar kroppen säga ifrån vad som är rätt att stoppa i sig eller inte.
    Tack för tipset förresten! Ska testa drinken när tillfälle ges. :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaffe är mitt största beroende sa jag undrar när jag kommer att känna mig färdig med det. Jag känner ju en ganska stark kärlek till kaffe, sa motivationen finns inte. Men jag har bestämt mig för att dricka kaffe bara när det är gott (och undvika rävgift, automatkaffe och pulverkaffe). Men alkohol det fyller knappt nagon funktion för mig längre, om inte vinet passar väldigt bra till maten men da dricker jag bara ett par droppar. Det känns väl sa fruktlöst att kämpa pa med att halla sin energi uppe för att lata den total krascha för lite alkohol. Kram tillbaka!

      Radera