onsdag 8 februari 2012

99 miljonerförtiotvåtusentrehundrafyra gånger starkare

Läs mer här
Jag har funderat rätt så mycket på vad jag skulle göra efter halschakrat. Det här är min sista chans så att säga att välja själv för den 16 Mars börjar min KY lärarutbildning. Jag känner att jag behöver göra något för naveln exempelvis men jag är nästan 100 på att vi kommer få göra Nabhi Kriya som läxa och så rolig är den ju inte. Dessutom vill jag ta vara på chansen att vara nybörjare, det vill säga jag vill nog följa en DVD. Så jag bestämde mig för att göra Detox och Destress med Maya Fiennes vilket är ett set för njurarna och "the adrenals" skall vi kalla dem adrenalinkörtlarna så länge. Jag har Kriyan i samlingen Relax and Renew från Gururattan men där finns inga utsatta tider så det kan vara skönt att bli ledd. Framför allt intresserar den mig för att jag har en aning om att bortbyggandet av stress har en avgörande effekt i processen att bli självrealiserad. Nu vet jag inte om det inte är själva nervsystemet man egentligen skall ge sig på men jag börjar med det här. Jag skriver mer om detta senare tror jag för det finns mycket intressant att spekulera i (och testa).

En annan sak som jag funderat på är om jag inte skulle ta och hitta en Kriya för att bli av med rädsla. För mig är det ju dold rädsla som stoppar mig i mina spår. Som förlamar mig och gör mig oförmögen att göra det jag vill. Jag kollade upp vad Spririt Voyage skulle ha som nästa global sadhana. Bingo! Jag har redan kollat på den här meditationen. Visat den för M och sagt "Titta! Exakt vad jag behöver för att starta mitt företag!".
"Ja sätt i gång!" sa M. Och det gjorde jag inte. För den verkade alldeles för jobbig. Armarna skiftar mellan rätt ut och 60 grader uppåt i 31 minuter. Kanske om några år tänkte jag, när jag är mer avancerad. Men nu är den alltså global sadhana med, enligt dagens email, 9952 stycken deltagare. Alltså med en energi 9952 i kvadrat gånger starkare än om jag hade gjort den själv.  Ett sådant tillfälle får man ju inte missa om man har som ambition att starta ett företag vars produkter skall leda in världen in i en fossilfri energikonsumtion.

Så här står det i kommentaren om meditationen i boken Serving the Infinite fritt översatt:
"Med den här meditationen blir du av med rädsla och splittrade personlighetsdrag, den tillåter kvaliteter som kritisk bedömning och ansvar för handling att utvecklas och balanseras, som de är hos bra ledare. En ledare måste se i förväg och under ytan. Det finns en mental vana att utvärdera allting, även under stark absorption i utmaningen framför en, som tillåter dig att hålla varje gräns och division av rollen med integritet och exakthet. Det Neutrala Sinnet hjälper dig att utvärdera varje person och varje resurs som kommer din väg för vad den kan och inte kan göra. Att kunna se bortom ytan låter dig anlita talangen och den dolda potentialen som finns hos varje person. Det bygger tillit och lojalitet när det används med respekt för varje person och med fokuset som förflyttar alla för att uppnå ett mål. Passion tillämpad vid rätt tillfälle är inspiration, men passion som reagerar utan känsla för plats och timing är inte bra ledarskap, även om det rör(inspirerar) människor"

För mig låter det som en MBA i meditationsform och som ett kall från Universum "Väx upp nu Anna!" Speciellt som den började exakt 40 dagar innan min första lärarutbildningshelg och dagen efter jag var klar med halschakrat.

2 kommentarer:

  1. Nämen skojar du?! Hihi :) Idag gjorde vi "Stress Set for Adrenals and Kidney's" på kursen och nu ska jag använda mig av den regelbundet hemma... och nu läser jag att även du hittat den. Vad roligt! Då får vi kanske sällskap på sadhanan igen då? :)

    SvaraRadera