söndag 4 mars 2012

Att tänka rätt

Jag vet inte vad det är som gör att vissa bara kan tänka rätt och leva lyckligt, men för mig är detta en stor utmaning. De flesta av de andliga discipliner jag har försökt mig på är ett resultat av att jag har haft lite svårt att anpassa mig till attraktionslagen.

Jag har ju givetvis lyckande också såsom när jag följde ett råd i boken "the power of your subconciuos mind" av Joseph Murphy och skrev en lista på egenskaper hos min idealkille. Jag hade i ett flertal år om och om igen berättat historierna om mina misslyckade förhållanden attraherat skitstövlar den ena värre än den andra. Mina snyfthistorier innehöll bara det dåliga beteendena och egenskaperna och resultaten kom som brev på posten. Men när jag skrev den numera berömda listan så tänkte jag tillbaka på vad jag gillat med de pojkvänner jag haft, sedan adderade jag vissa andra önskemål efter det. Jag läste upp listan för min roomie D och hon önskade mig lycka till att hitta denna osannolika kille. Man skulle läsa listan strax innan man gick och lade sig och när man vaknade. Jag visualiserade så starkt att jag nästan tyckte att jag kunde höra honom andas bredvid mig. Efter en vecka så träffade jag M på en jobbfest. Jag visste direkt att det var han. Jag blev livrädd och slutade med övningen och försökte rationalisera att det inte fanns en chans att vi skulle träffas igen. Men tre månader senare började han att jobba på mitt institut och ytterligare en halvår senare blev vi ihop. Det är tre år sedan om en och en halv vecka.

Jag upplever små mirakel varje vecka faktiskt. Men ändå känner jag mig många gånger frustrerad. Jag försöker skapa en målbild men rädslor smyger sig in och jag låter inte mig gå fullt ut som jag skulle vilja. Det är därför som jag dillar så mycket här på bloggen om att övervinna/släppa på rädslor och motstånd. Med Release Technique gör man så att man först tar sig upp i energier av mod, acceptans och inre frid, visualiserar målet och väntar in de motstridiga känslorna och releasar dem tills det att det inte finns några känslor varken positiva (attatchments) eller negativa(aversions) kvar och när man har kommit dit så kan man tänka på målet ostört tills att man har attraherat det. Har man mycket negativitet runt ett mål tar detta väldigt mycket energi även om jag tycker att det är ett väldigt snyggt sätt att bli av med mentalt bråte på samtidigt som man når sitt mål. Men jag har bara lyckats manifestera småsaker med den här metoden. Ett par tusen kronor och en flytt som jag tjänade pengar på istället för som jag befarade skulle kosta flera tusen kronor. Men mina stora mål kommer väldigt långsamt och det är många mentala rotprogram som måste upp. Många gånger hittar jag ingen klarhet i exakt hur jag vill ha det för rädslor drar mig ur den energi som krävs.

Nu i helgen har vi varit i Graz vilket har inneburit två långa resor med tåg. Jag har kört igenom gamla mp3 filer som jag inte har lyssnat på på väldigt länge men som alla hjälper till med manifestering men framförallt att fokusera tankarna. Jag har lyssnat på hypnosis av Dr Laura DiGiorigio.Hon tar ned en i djup trans och övar sedan på att känna tacksamhet för att öka attraktionskraften till allt det goda. Framförallt har jag lyssnat på ett hypsosisprogram som heter "gratitute" som hon ger bort gratis på sin hemsida "Deep Trance Now" Laura sysslar med spiritual hypnosis och hennes program har en enorm spännvidd som är mycket intressant att utforska om man som jag gillar att experimentera med tankens kraft. Jag känner mig totalt avslappnad och med öppet hjärta när jag lyssnar på det här programmet. Sedan har jag lyssnat på Summer McStravicks Flowdreaming vilket är en dagdrömsmetod där man flyter iväg i sitt eget flow och placerar in saker i det som man vill uppleva i framtiden. Summer Mcstravick har jobbat som ansvarig för HayHouse Radio förut och hennes tänkande är helt i linje med Abraham-Hicks. Jag har också lyssnat på min gamla favorit Kelly Howell som har program med bineural beats. Två olika frekvenser i hörlurarna gör att den blir en kompensationsvåg i hjärnan. Och programmen är anpassade så att denna kompensationsfrekvens i hjärnan är den samma som de alfa vågor hjärnan har när man är djupt avslappnad eller de theta vågor som hjärnan har i djup meditation. Detta gör att det är mycket lättare att meditera samt att nå de stadie där man lättast kan "programmera om sig" med affirmationer.

Jag känner att det är lite lättare att nå klarhet med sådan här hjälp även om det inte hjälper att bli av med något negativet, vilket ju brukar leda till ahaupplevelser och personlig utveckling. Mycket djupavslappning och positivitet på tåget blev det med andra ord. Vi får se om det kommer något kul i mitt dagliga flow framöver som ett resultat av detta. Det skall bli intressant att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar