torsdag 15 mars 2012

I början av nagonting nytt!

I dag är det en solig dag här i Ulm. Snart skall jag till posten och hämta ut mina yogaböcker för utbildningen som börjar i mogonkväll. För en vecka sedan kom all information. Retreatcentret verkar vara en sadan där enskild vacker och magisk plats. Jag har dag 40 pa min kriya och meditation. De har varit snälla med mig den här gangen och det är jag tacksam för. För ibland är det riktigt jobbigt att yoga och ga igenom alla sma psykoser som kommer upp. Men just nu är alla fördelar klart övervägande och jag känner att jag har ett momentum frammat. Att jag blir bättre, livet blir bättre. Ett tag kände jag hur energi kom ut, forsade ut genom mina händer. Jag fick nagonting liknande nackspärr en dag och var rädd för att behöva bryta kriyan och meditationen. Men det gick bra. Efterat lade jag mina händer pa omradet och sedan försvann smärtan och orörligheten. Kanske är det sa ända, att man kan ha en helande kraft i sina händer. M ber mig att klia hans rygg varje kväll. I bland har jag bara lagt mina händer pa hans rygg i stället och det har varit gott nog för honom. Jag  tror ocksa att jag skulle ha blivit sjuk. Jag var saa trött. En vän sa att jag sag ut som att jag var sjuk. Men det enda förutom tröttheten var tva snytningar. Det liksom passerade i periferin.

Som läxa har vi fatt att göra Sodarsan Chakra Kriya, som jag ju faktiskt har pa min 2012 lista. Det verkar verkligen sa att jag far lite hjälp att utföra alla mina intentioner. Vi skall göra den under utbildningen för att balansera "The Teacher aspect of mind" sa att vi kan vara där för vara studenter. Ge dem det de behöver fran var intuition och inte använda utlärningen som ego-gratification. Men SCK gör sa mycket mer. Det är den starkaste av meditationer inom alla former av yoga och kan ta sig igenom alla neurotiska tendenser i det undermedvetna. Jag har försökt mig pa den förut manga ganger och mitt rekord hittills är 10 dagar 31minuter. I början kunde jag inte göra 3 minuter för jag fick andnöd. Jag insag senare att det var för att jag hade en panikattak och da kunde jag med styrka sitta igenom den och sen blev det sa mycket enklare.

Jag kan sa mycket se fram emot att fa vistas i närheten av människor som under en längre tid har gjort ky till sin livstil. Jag har antagligen en ganska svag aura för jag blir sa pavekad av de människor jag har i kring mig. Det behöver inte bara vara om de är pa daligt humör. Det finns en som jag jobbar med som alltid är glad och entusiastisk men om jag spenderar mer än tva timmar i samma rum maste jag vila middag, eller sa blir jag arg (vilket jag döljer sa gott jag kan). Jag vet inte vad detta beror pa men det skapar helt klart problem för mig som jag inte kan sätta fingret pa. Jag kan känna att jag maste generera energi för alla andra och att det inte alltid blir sa mycket kvar för mig själv. Därför är det sa skönt för mig att vara i närheten av nagon som kan generera sin egen energi och mer där till. Den energin som min kommande yogalärare har är enorm. Den framkommer i de email han skriver och faktum är att jag valde den här utbildningen efter att ha upplevt energin fran hans hemsida. Jag hoppas ju att jag själv inte kommer att vara energitjuv at mina yogalärare :) men det är väl det man är när man lever pa en energi som man inte allstrat själv.

I allafall sa är jag glad över att vara klar med min kriya nu. Men jag känner inte riktigt för att sluta med Adais Tisais. Det känns som att den har satt igang en utveckling i mig men att jag bara har tagit ett fatal stapplande steg. Stegen gar dock helt i rätt riktning, sa jag vill inte sluta ga. Det är svart att säga om jag kommer att klara att upprätthalla den tillsammans med allt det nya, därför är mitt mal till att börja med att ta mig till dag 43. Dvs göra den under helgen sa att det sen skall vara lättare att fortsätta.

2 kommentarer:

  1. Nu ikväll vill jag bara önska dig lycka till med utbildningen. Det ska bli spännande att få läsa hur du haft det sedan. :)

    Sodarsan Chakra Kriya förresten?! Det var hårda bud med en gång det. Jag har ännu inte vågat mig på den. Vad gäller andningen och att hålla andan är jag inte orolig för där har jag övat bra men att stirra på nästippen går bara inte. Blir jättesnurrig.
    Hoppas på att få höra mer om vilka effekter du får av meditationen. :)

    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag måste erkänna att jag inte har fått någon regelbundenhet med SCK ännu. Tanken är att vi skall vänja oss vid den långsamt eftersom det är en meditation för livet bara man väl kommer i gång. Jag har också svårigheter med nästippen. Mest för att jag glömmer bort det hela tiden :) det är inte så bekvämt. Kram tillbaka!

      Radera