torsdag 8 mars 2012

Handla med en hållning av tacksamhet

På vägen hem från jobbet shoppade jag loss på Yogi teer. Bland annat en för Auran. Enligt yogisk nummerologi så är det speciellt viktigt för mig att stärka min Aura som är den sjunde av våra 10 kroppar. Detta eftersom jag är född den 16:de och 1+6 är 7. Jag tycker att det är lite roligt att Yogi Tea är ett företag som Yogi Bahjan startade och drev, eftersom jag har druckit det långt innan jag visste vad kundaliniyoga var. Att dricka yogi te skall ju vara bra för att grunda efter ett pass som har lämnat en svävande i det blå. Jag hade bara orginalsmaken hemma innan, det är som att dricka pepparkaksdeg. Jag gillar det men blir alltid lite sugen på riktig pepparkaksdeg. Det är ju tur att det inte går att köpa här i Tyskland :) Natti natti! (Sorry för smulorna på bilden, jag orkar inte ta ett nytt kort nu)

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det roligt att det var Yogi Bhajan som startade det hela. Det hade inte jag heller någon aning om när jag drack min första kopp efter första yogalektionen 1996. Det var faktiskt först i år jag fick veta det.
    Originalet är favoriten här. Älskar mitt kanelte som jag dricker andaktigt varje eftermiddag (det blir alltså sällan efter min yoga). :)

    Kram!

    SvaraRadera