onsdag 28 december 2011

Ahaa!

En subtil känsla... Här är det jag skall jobba; i halschakrat! Ett epicentrum där Egot befinner sig, irrar runt, snackar goja, är förvirrat, osäkert, klumpigt, skäms lite. Jag har haft det i baktanken i mer än ett år. Jag har så mycket energistockning i min hals. I bland har det strömmat mängder av sorg därifrån. Min röst har klumpats ihop. För att efter en och en halv vecka plötsligt klarna upp och bli stadig, sedan efter ett par dagar grumla ihop igen. Att jobba med halschakrat har helt klart legat på min to-do list. Men det finns ju så många andra chakran att göra innan. Och efter de två första tröttnade jag lite.

Nu har jag tagit med mig en salig blandning av Kundalini Yoga DVDs att göra på julledigheten. Vi har gjort en dag med hjärtchakrat och en dag detox och destress. Med mamma och M. Jag har varit lite blissig. Känt mig så himla glad över att göra KY med just dessa två. Vet ni förresten att energin ökar exponentiellt med antalet människor i gruppen som utför. Är man två är det fyra gånger så mycket energi och är man tre så är det nio gånger så mycket. Hur det kan vara så kom som en blixt från klar himmel till mig i sommras när jag releasade (när tankarna tystnar får sanningen plats), jag kanske kan gå igenom det någon gång men jag tror att man bör göra det med grafik. I alla fall, så har jag inte haft någon plan med yogan, som jag har börjat med nu igen för första gången sedan mitt Vipassana retreat eftersom jag ville komma in i den metoden lite och eftersom jag ändå har varit rätt förkyld. Men idag så kände jag det solklart att jag skall köra 40 dagar med Maya Fiennes Truth ( Thoat chakra ) work out från och med nu. I dag är dag 1 det är 39 dagar kvar.

1 kommentar:

  1. Maya <3
    Som hon har inspirerat mej!
    Jag är med dej i anden under dina 40 dagar, kramis!

    SvaraRadera