onsdag 21 december 2011

Legonyheter


Bilder fran The Guardian
Nu var ju det inte tänkt att den här bloggen skulle vara ett forum för nyheter, speciellt sedan jag med stor envishet undviker dem med motiveringen att jag inte vill bidra till negativitetshysterin de förmedlar. Här maste jag dock göra ett litet undantag eftersom jag älskar LEGO. En föreläsare pa kursen för Business Developement Manager som jag tog i Düsseldorf för tva veckor sedan sa att när han jobbar som konsult för olika företag, brukar de börja med att bygga upp företaget i LEGO för att fa en överblick över flödet och outtnyttjad potential. Är egentligen inte allt arbete en form av lek som bedöms som viktig och som har en yta av allvar. Varför inte sla hal pa myten och inse att allt det vi sysselsätter oss med pa dagarna är en lek, genom att införa mer LEGO bygge i processen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar