måndag 12 december 2011

Decembermys



I år i december är jag hemma i totalt 7 dagar. Jag har varit i Sverige och i Düsseldorf. På torsdag åker vi till Ms släkt och vänner i Graz i Österrike och på torsdag nästa vecka åker vi till Sverige igen. Trots detta så hinner vi med att ha små advents oaser. Korta stunder med mys med ljus, Glögg eller Glüwein (eller snarare Kinderpunch eftersom det bara finns vinglögg på IKEA och jag har ingen lust att dricka alkohol hela tiden). M bakade sina österrikiska favorit julkakor igår. Vi har två adventskalendrar. En med LEGO som vi slåss om vem som skall få öppna och bygga varje morgon (vem behöver barn?) och en med paket. 12 från mig till M och 12 från M till mig. På så vis blir varje morgon fylld av förväntan. Antingen vaknar man med nyfiken het på vad man själv skall få eller med spändhet på vad M skall tycka om sin  present.

Förra året firade jag och M jul själva här i Ulm. Varje dag i december gjorde vi något mysigt som hör julen till och vi blandade våra svenska och österrikiska traditioner. I år är det som sagt mer hektiskt men ändå finns det tid för mys de få dagar vi är hemma. Jag tror att det var bra att vi jobbade upp rutinerna förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar