lördag 22 februari 2014

Fredagar

Numera är jag ledig på fredagar. Det är väldigt skönt att ha en dag mindre då man spenderar 4 timmar på pendling. Igår hade jag en sån mysig dag då jag fick fotvård, åt soppa på ett ställle tillhörande den ekologiska mataffären samt upptäckte ett veganskt café här i krokarna. En väldigt sinnlig dag.

Jag skulle vilja komma igång med något nytt på mina fredagar. Något som står för något nytt som håller på att växa fram inom mig. Men vad är set och hur kan det konkretiseras? Jag känner mig så oerhört ointresserad av det jag håller på med att mitt jobb mer och mer liknar en fars. Jag vill egentligen bara jobba med förnyelsebar energi. Men nu verkar det som att min enda arbetsuppgift går ut på att upprätthålla egot hos min chéf. Kemin som vi håller på med är giftig och känns helt väsenskild från den jord vi försöker rädda. Jag vill ge mig hän till det gudomliga feminina. Skaparkraften i universum. Hur gör man det? Spelar trummor till livspulsen. Dansar regndansen barfota på en äng. Plantera vårlökar eller ett träd så att jag får stoppa mina händer djupt ned i jorden. Jag vill vara ett med världsaltet.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med lediga fredagar. Det är guld att ha en alldeles egen dag. :-)
    Och jag förstår din känsla... men så som ditt liv ser ut nu där allt bara kommer till dig. Ja jag kan inte låta bli att tro att det blir så även med jobb. Jag tror att det finns där redan. Din skaparkraft. Som även skapar det jobb du vill ha. Jag tror på det!
    Kram fina! <3

    SvaraRadera