onsdag 12 februari 2014

Lyckan är ingen destination

Släpp taget om frustrationen. Inte för att den är nästa blockad till ditt mal. Utan för att den filterar bort här och nu. Du är missnöjd med de yttre betingelserna i nuet, du är missnöjd med hur illusionen ser ut för dig här och nu. Du undrar vad som är det rätta för dig, men ingenting motiverar dig längre. Det är för att lyckan inte finns i en bild bara för att den ser lite annorlunda ut. Malet är ocksa en illusion som du vill uppna, ytterligare ett lager iväg fran lyckan. Lyckan är ingen destination. Sluta anaysera varför du är olycklig, släpp de bara! Skala av, var här och nu!

Men malet? Kommer jag att na det? Ä de relevant? Du haller fast vid det som en ursäkt.
Men jag vill att mitt liv skall vara meningsfullt! Meningsfullheten finns inte i det materiella. Du maste första det först. Da minskar turbulensen och ytan klarnar. Pa den kan du visualisera vad du vill, det är en enkel sak. Men du är sa upptagen av att du maste kämpa och jobba med dig själv. Da far du bara mer av det, som du vet.

Det finns mycket glädje i dagen framför dig, som du vet att du älskar. Lat andra fa kämpa med sig själva i fred med ditt tysta stöd. Haka inte in dig i deras kamp utan ge dem plats att komma till insikt själva.

 Bra rad kan komma inifran. Om man lyssnar.

7 kommentarer:

  1. Sat Nam och AMEN för det! Tack för att jag fick läsa här idag. För nog är detta hinder något jag ständigt försöker ta mig förbi.
    Tror att jag skulle behöva gå på WTY jag med. ;-)
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Och bra råd kan komma från en blogg också:-). Tack för dessa välbehövliga påminnelser!
    Ann

    SvaraRadera
  3. Dear Anna,

    I’m writing to you from London College of Osteopathy, one of the few schools to offer an Online Master’s Certificate in Osteopathy to yoga instructors. A growing number of practitioners worldwide are seeking training in this holistic medicine as yoga and osteopathy share many similarities.

    Both disciplines determine health by one’s physical balance and emotional well being
    Postural alignment, joint mobility, and diaphragmatic flexibility are essential components of good health
    The human body, given the right support, has an inherent capacity to heal itself

    The Master’s Certificate Program builds a solid body of knowledge in the osteopathic approach allowing yoga teachers to enhance their scope of practice.

    We are very interested in your site and the possibility of presenting our program(s) to your readership.

    Please contact me to discuss a future collaboration.

    Sincerely,
    Maria Paxton

    SvaraRadera
  4. Så klokt. Och du, jag måste skrika ett ljudligt HURRA för dig och att du disputerat. Jag som jobbar i den akademiska världen vet vilket nålsöga det är :) Hoppas du känner dig nöjd med att ha klarat av det. Sedan läser jag ikapp om dina yogautmaningar och vad du tagit dig igenom. Du är på väg min vän! Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! <3 Jag var lite ostadig i nagra veckor efter men det börjar kännas bra nu :)

      Radera