onsdag 2 maj 2012

Efter andra helgen

Den andra yogalärarutbildnings helgen har gått av stapeln. En strålande helg med fint väder och även lite gåendes yoga testades på. Det var kul. Allting kändes mycket mer harmoniskt den här gången. För att det inte var nytt, och det var väldigt skönt. Jag kände mig inte alls lika "spaced out" som förra gången. Den kalla duschen var inte lika dramatisk. Vi fokuserade på det neutrala, positiva och negativa sinnet och gjorde massor av meditationer. Kriyorna och en del av meditationerna var till viss del fokuserade mot det tredje chakrat och på att bränna ut lite ilska. Så här efteråt har jag varit dödstrött och än en gång känt av känslomässig turbulens. Men nu börjar jag återfå fattning och fokus. Som jag behöver så väl, för i livet i sig blåser förändringens vind just nu. Och det är ju precis det som jag har önskat.

4 kommentarer:

  1. Vad härligt att få lite uppdatering från dig Anna. :)
    Jag hoppas att du har det bra och att allt flyter på som det ska!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) jag tror att jag har tappat min bloggröst lite. Men i övrigt flyter det på. Kram

      Radera
  2. Jag har också upplevt att det blivit lugnare och mer "balanserat" för varje gång vi haft våra närstudieträffar i utbildningen. Våra lärare sade också senast att det märks inte minst på morgnarnas Sadhana att vi "hålls bättre samman" och är mer fokuserade. Lite häftigt att det är så tydligt vad KY gör med oss, hur det verkligen för oss till mitten - det neutrala!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nice! Fokus på morgon Sadhana är nästa steg :) jag somnade någonstans vid Wahe Jio både Lördag och Söndag :) Men jag märkte verkligen skilldnad i min attityd och flow rent generellt. Kram

      Radera