torsdag 10 maj 2012

Höjdpunkten i Maj



För två och ett halv år sedan, var M och jag inbjudna på bröllop på en liten ort söder om Rom. Det var December och vi bodde i en sömnig fiske/badort på ett resorthotell som kan tänkas ha haft sina glansdagar på 60-talet. Rummet som vi bodde i hade nog inte varit renoverat sedan dess. Men det var väldigt charmigt. Hotellet hade säkert 200 rum men bara  7 gäster. Det var iskallt, då det är förbjudet att värma upp hus med el i Italien. Nu skall vi åka dit igen om två veckor på en liten minisemester på ca 3 dagar. Jag åker vädligt sällan på solsemester, så när jag väl gör det så har det alltid lite magiskt skimmer över sig. Jag ser framemot att ligga på stranden och dricka perfekta cappucinos medan M tittar åt andra hållet och låtsas att han inte känner mig. För inga riktiga Italienare dricker kaffe med mjölk efter frukost. Men det kvittar för mig för det är ingen som skulle misstagit mig för Italienare i alla fall.

4 kommentarer:

  1. Underbart! :)
    Och drick du kaffet på ditt sätt. Kaffe utan mjölk går förresten inte att dricka tycker jag. ;)
    Jag passar på att njuta lite extra av dina vackra bilder för här lär det inte bli någon utlandssemester i år i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att jag är mer beroende av mjölk än av kaffet :) Men bäst är de tillsammans. Kram!

      Radera
  2. Lite småhärligt att inse att jag inte är den enda kvarvarande yoginikaffemostern i etern, fniss. Låter btw skönt med sol på näsan och inte minst lata dagar! Kram & Njut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är du nog inte :) Kram och tack!

      Radera