onsdag 25 april 2012

Teknikvisioner

I går var jag på Hannovermässan. Väldigt synd att jag inte tog med mig kameran. Det var smashing. Jag trodde att det skulle vara en ingenjörsmässa i allmänhet men nästan allt handlade om Electromobility, förnyelsebara energier och miljöteknik och innovationer. Det var så maffigt att se alla visioner på ett ställe och att veta att det är hit vi är på väg. Det är en kraft som är så stark att den kommer inte kunna kvävas av pessimister och oljemakter. Jag kan känna frustration i bland. Att jag har valt att viga mitt liv till att realisera en vision som kräver en så omstörtande struktur i samhället. Där min egen kraft är så liten. Men när jag gick mellan mässhallarna och en skinande Mercedes F-Cell smyger förbi (de är väldigt tysta) på vägen. Då reser sig håret på mina armar. Det är så vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar