söndag 1 april 2012

Tre saker som gör mig riktigt glad

1. Att träden har börja blomma. Det är mitt favorit vårtecken. Det är så vackert att jag blir lyrisk.

2. Tumulten som jag känt sedan första helgen på kundliniyogalärarutbildningen har börjat lätta. Lite finns kvar men det är lätt att se att det inte är en annalkande kris. Utan var en rejäl utrensning. Tänk att det är så lätt att se när andra går igenom och så svårt när man går igenom själv! Men när jag skrev om det här på bloggen så kom vändningen, eftersom det inte längre var lika diffust som det är när man håller allt för sig själv.

3. Jag har sett idag att den där vapenfabrikhistorian i Saudiarabien har lett till stor skandal. Det gör mig  förhoppningsfull inför framtiden. Efter alla tarvliga mediadrev som gått under åren riktar sig media in sig på någonting som verkligen behöver belysas. Att "fredliga och präktiga" Sverige under många år varit ett av de länder som exporterar mest vapen till krigsförande/diktaturer per capita. Det måste komma till ytan för det är inte OK! Detta är "Age of Aquarius", kärlekens tidsålder. Mer sånt!

2 kommentarer:

  1. Word!

    Skönt att det lättat för dig och visst är det just så. Det är lättare att stå utanför och se när andra går igenom samma sak för då har man distans till det. Men det är väl så det ska vara. :)

    Njut av den knoppande våren!
    Kram!

    SvaraRadera