onsdag 16 februari 2011

Positivt eller negativt

Alla som känner till attraktionslagen och försöker tillämpa den i sitt liv vet att tankar skapar verklighet. Vi har läst The Secret, Esther Hicks och kanske försök oss på gamla klassiker som Think and Grow Rich och Master Key System med mera med mera. Vi vet att man skall visualisera målbilden och helst med positiva känslor. Vi vet att det är i mitten av den positiva spiralen vi bör stå. Där det positiva börjar generera ändå mer positivt. Och när vi har experimenterat med detta har vi fått se små mirakel ske i våra liv.

För mig har detta varit allt annat än lätt. Jag har under resans gång lärt mig att inte inkludera särskilda personer i min visualisering. Eftersom när jag har gjort det så har bilderna inträffat men känslan varit kall och obehaglig. Det finns gränser som gäller: Du får allt vad du vill bara du låter alla andra få det de vill. När man inkluderar andra i sina visioner så bryter man mot detta. Vad man istället kan göra är att vara öppen för den person som vill samma som du att ansluta sig till dig för att uppleva visionerna gemensamt.

Ett annat problem är gamla trosuppfattningar och begränsningar som ligger hukandes i det undermedvetna. Sådana som man har samlat på sig under sin uppväxt: Jag är en sådan som alltid är... Jag skulle aldrig kunna... Det är omöjligt för alla att nå sin dröm. Om jag får det jag vill blir en annan utan osv. Att ta i tu med dessa är både bland det klurigaste, svåraste men också det mest fantastiska vi kan göra.

Ett problem är att vi måste låta dessa begränsningar komma upp till ytan för att desintegrera.
De är för de mesta otroligt laddade med negativa känslor som vi måste stå ansikte mot ansikte med. Vissa tar lång tid att bli av med medan andra försvinner förvånande fort. Här skapas en paradox gentemot det positiva tänkandet. Ju mer negativet man releasar desto lättare är det att vara positiv men i bland känns det som att man går helt i fel riktning, att man fokuserar på sina begränsningar snarare än på det man vill ha. Men belöningen är att det liksom öppnar upp medvetandet. Man ser att allt som begränsar är gamla tankemönster i det undermedvetna. Vi har hypnotiserat oss själva eller låtit samhället göra det åt oss. Denna vetskap ger dig total kontroll över ditt liv. Jag tycker att alla borde ta och läsa "The Sedona Method" av Hale Dwoskin eller "The Abundance Book" av Larry Crane (Amazon om inte annat) och lära sig denna fantastiska metod.

I slutändan är allt addering och subtraktion. Du kan addera positivitet eller subtrahera negativitet. Men den positivitet som du adderar känns inte lika naturlig och självklar som den som redan finns under allt det negativa. Vi är naturligt positiva men det kan vara lite svårt att se i bland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar