onsdag 2 februari 2011

Dag 32


Nu är jag alltså på dag 32 med min root chakra work out med Maya Fiennes. Vissa dagar är tankarna helt stilla och jag rör mig i bliss. I dag var inte en sådan dag. Jag kände mig full av resistance och nästan lite nervös. I det jag har läst om Kundalini Yoga så har sinnet ( the mind) 40 aspekter. Genom att göra samma typ av övningar 40 dagar i rad når man alla dessa och kan släppa ut den negativa energi som finns där. Därför är det faktiskt positivt att ha en "dålig dag". Man får chansen att bli av med lite mer trash än andra dagar. Man får bara se upp med tankar som "nej nu har jag fått nog av det här, nu vill jag göra något annat" Det är bara Egots motstånd mot att bli demonterat.

I min främsta diciplin som jag utövar The Release Techniqe som baseras på Lester Levinson upptäckt att man kan släppa taget om alla sina känslor genom ett enkelt beslut, möter jag på detta egomotstånd nästan varje dag. Då gäller det att visa vem det är som bestämmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar