måndag 14 februari 2011

Funderingar fran Bubblan

Vad är Moral bra för egentligen... Är det inte ytterligare ett sätt att döma andra för att deras liv inte överensstämmer med ens egna övertygelser. Att vara arg för att man inte kan kontrollera andra, vilket inte går i alla fall. Allt grundande i en känsla av att man själv inte räcker till.

Missunnsamhet "Du som har så mkt pengar borde skänka mer till välgörenhet" läste jag i ett kommentarfällt i en blogg för ett tag sedan. Massor av tankar och känslor kommer upp till ytan. Irritation mot den som skrev så. Viljan av att försvara den anklagade. I-lands skuld och min egen missunnsamhet. Alla känslor slår till på alla plan, jag missunnar andra samtidigt som jag missunnar mig själv. Och när jag missunnar andra ger jag heller inget, varken glädje eller till välgörenhet.

Allt dessa knastrar och sprakar på skärmen som är mitt liv. Sa vem är jag? skärmen, bilderna och ljuden på skärmen ljuset som gör det synligt eller askadaren.

Jag är kärlek. Jag är

och kärleken tittar på missunnsamheten och älskar den och later den smälta bort.

All is well

och det är alla hjärtans dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar