torsdag 10 februari 2011

Något att fira!

Rotchakra yoga 40 dagar i sträck, check. Jag tänkte skriva ned lite av de förändringar som jag har observerat hos mig själv. Ett av det mest positiva var att min kroppsliga resistance eller motstånd har minskat avsevärt. Jag började springa igen och behöver varken tvinga eller motivera mig själv till att göra det. Distansen är kanske 6km, 3km upp för ett berg och sedan ned igen. Jag springer 3ggr i veckan vilket verkar vara optimalt för återhämtning. Normalt så gör jag antingen för mycket och får lov att sluta efter ett tag av utmattning eller för lite vilket tråkar ut mig. DVDn som jag har följt heter ju Courage och jag har märkt att jag är mer benägen att möta mina små rädslor och droppa dem direkt istället för att gömma mig. M säger dock att detta är något som har ökat gradvis under det senaste året sedan jag började releasa. Sedan har sorg strömmat ut ur mig nästan varje dag. Jag har känt mig som en disktrasa som det alltid går att krama ur ytterligare en droppe sorg ur. Jag har ingen aning om vad denna sorg kommer ifrån, men den måste ha funnits i mitt undermedvetna och tyngt ned mitt humör. Jag känner att jag har lättare till glädje.

Rotchakrat skall enligt texten på baksidan av DVDn representera vår bild av oss själva och vår närvaro här på jorden. Det håller alla våra upplevelser speciellt från tidig barndom. Det stödjer också funktioner i kroppen som eliminering av gifter ( Jag har märkt att min salt konsumtion har minskat drastiskt)

Allt det man gör för att öka sin energi och som driver upp och släpper ut tunga och negativa känslor har en kumulativ effekt. Det är lättare att själv bestämma vilket humör man vill ha. Tankarna tystar ned och blir mer positiva till sin natur och för dem som känner till om attraktionslagen vet vad det betyder. Utsidan av livet är en spegel av insidan. Att vi inte inser det är att det döljer sig i det undermedvetna där vi inte kan se det. Med metoder som kan bearbeta dessa undanträngda känslor och tankar har vi hela livet i vår hand och ju mer vi arbetar med oss själva desto vackrare blir det.

2 kommentarer:

  1. Dethär låter så spännande! Har själv nyligen skaffat Mayas chakrayogadvd:er och tycker de är fantastiskt bra. Du inspirerar mej nu att börja en egen chakraresa á la Maya, tack.

    SvaraRadera
  2. Vad kul!
    Nu inspirerar du mig för jag tog en paus efter att ha gjort 40 dagar av det andra chakrat. Dags att sätta igång med navel chakrat och boosta lite will power :) Kram Anna

    SvaraRadera