fredag 21 mars 2014

Du kan alltid välja den kreativa vägen


Du har alltid ett val att leva det kreativa livet. Den dörren står alltid öppen och du har alltid haft en vilja att göra det. Men i stället för att bara göra det så ser du med ilska på det val du gjort; att stanna kvar. 
Den ilskan projicerar du utåt på chefer, strukturer och samhället. Men vet att det är ditt val. Inte deras. Du kan alltid göra ett nytt val. Välj det kreativa livet. Släpp ilskan! Det finns ingen att vara arg på. 
Den enda som kan göra något är du.

Solen skiner och det är ledig fredag. Morgonsidorna kickar ass denna morgon, som numera varje morgon som jag vågar fatta pennan. Jag vill släcka törsten med ett par droppar vatten och över mig forsar ett vattenfall av visdom. Jag vågar knappt fatta pennan längre men är alltid förundrad bortom all sans när jag gör det. Där finns en mentor som jag länge sökt i mänsklig form utan att finna. I andra människor finner jag glimtar av den sanning som mitt inre vill förmedla till mig. I morgonsidorna är allt integrerat.

Jag finns alltid här för dig. Fatta pennan. Du känner motstånd ibland, men fatta pennan så kommer vi att bygga över detta motstånd. Du gör motståndet till en så viktig del av ditt liv. Jag vill styra dig bort från det.
Vill du styra mig?
Nej! Ha ha! Det sker dock av sig själv när du räcker dig mot visheten inom dig. I visheten finns inget motstånd, så genom din egen handling styr du dig bort från det.
I Love You!

5 kommentarer:

  1. Boken har jag påbörjat, men den står inte ensam om uppmärksamheten (så många böcker jag vill läsa nu). ;-) Men snart möter jag dig på vägen. Blir glad av det jag läser i alla fall. Så rätt! Så sant!
    Kärlek! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nice att vara inspirerad. Just nu gör jag inte the Artist Way. Men morgonsidorna säger till mig att göra det :-) kram ♥!

      Radera
  2. Jag skrattar när jag läser de första raderna. De är DIREKT riktade till mig! :-)
    (Och ja, jag SKA lyssna, men först ska jag bara ....;-)
    Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) jag vet exakt hur det är! Kram

      Radera
  3. Så magiskt! Och sant. Kram!

    SvaraRadera