onsdag 4 juni 2014

Kundlainiyogafestival!

I helgen var jag igen pa festival i norra Tyskland. Samma som förra aret. Ondag kväll till söndag morgon.  Jag vet inte hur jag skall sammanfatta det hela. Men jag tror att det var ca 400 personer där sa det var en fantatisk gruppenergi. Jag tog en workshop med SatSanokh Singh (Snatam Kaurs pappa) som hette "Healing the wounds of your past". Den var fantastisk i det att de i min grupp verkligen öppnade upp och berättade om det värsta. Jag är i chock över vad manga har genomlevt, och full av beundran över det mod som krävs att ta det till ytan för helande. Jag var den enda som inte hade växt upp med en valdsam alkoholistförälder och/eller blivit sexuellt utnyttjad. Intressant att samtidigt globalt (men mest i USA) boomar en hashtag #yesallwomen där manga har berättat sina historier om övergrepp och vald. Det ger mig hopp om att vi kan börja tvätta byken av skit som vi samlat pa oss av artusenden av patriarkat i vart kollektiva undermedvetna. Annars var det Sadhana pa morgonen som vanligt. Jag tog tre Gongklasser, man maste unna sig när man har chansen.

Det är fantastisk hur upplyft man blir energimässigt av ett sadant här event. Jag har haft en väldgt trött var. Inte speciellt mycket synchronisitet utan mer malande av samma gamla kriya (är nagonstans mellan dag 500 och 600 nu). Jag har en massa gamla sorger att ta mig igenom, förlata mig själv och andra. Samt att jag har satt en hög intention för det här aret. Jag visste ju att det skulle bli sahär. Det finns inga genvägar. Man kan sätta intentioner som innebär gradvis förbätring och lata saker flyta pa. Det är det bästa sättet, det är ja övetygad om. Men jag vill ha ett kvantskift. Da far man talmodigt arbeta sig igenom den massa som star ivägen. Jag ser just nu bara massan och inte slutet. Men jag har ett ar pa mig. Och har inget hänt da sa far jag lära mig av det. I allafall sa flyter jag ovanpa min vardagliga negativitet just nu. Jag har bestämt mig fö att aka till Frankrike ocksa. Den Eurpoeiska Yogafestivalen. Den är mer hard core, längre, strikt diet, tre dagar White Tantric Yoga och camping. Det är en del i det jag planerat in för att na mitt skift. Jag ser fram emot det... men med en viss bävan

6 kommentarer:

  1. Du är så modig Anna! Men så välgörande det är. Det känner jag bara efter det lilla avslutningsretreatet. Jag var dock piggare efteråt förra året, men det händer nog mer inombords nu. Och mer lär hända då jag tagit mig an Bound Lotus (stackars N som får ta alll min ilska... *skratt*)
    Ser fram emot att få höra om din upplevelse efter Frankrike. :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är både trött och pigg samtidigt. Program mellan 4:40 och 22:15 var det. Men ibland sov jag middag I solen. Bound lotus är respekt. Jag såg din fina på insta :-) jag försökte själv en gång och jag hade inte tillräckligt med kuddar för props ha ha! Det kanske skulle gå bättre nu men jag tror att jag fortfarande har långt kvar. Mycket bra effekt dock. Grattis till din avslutade utbildning och kram! ♡♡♡

      Radera
    2. Tack fina vännen! <3
      Jag tror att jag kommer att behöva fler hjälpmedel framöver. Det blir jobbigare för var dag nu. ;-)
      Hoppas att vi ses snart igen. Saknar dig!
      Kram

      Radera
    3. Aaaah jag saknar dig med! Kram

      Radera
  2. Jag gjorde samma serie, eller kriya i över 3 år, jag kan säga att allt hände under den tiden :) Stor kram och ha en fin sommar, låter spännande med Frankrike!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man gar väl iallafall till botten med den :) kiyan alltsa. Kram pa dig!

      Radera