torsdag 24 januari 2013

Söndagskul



I söndags var jag på YogaExpo i München. Det var yoga klasser, seminarier och mässa. Jag testade på bla Vidya och Anusara. Gick på ett föredrag om lever och gallblåse rening samt på en posture workshop med en indier som var lite utav en trollkarl. Han sade "If you are doingyoga five days in a row and still cant touch your knees with your forehead you are doing something wrong!" Sedan visade han tips i hur man skulle kommunicera med kroppen och vips så var hela gruppen 20 cm vigare år alla håll och kanter.

5 kommentarer:

  1. Låter härligt och inspirerande! :)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Oh, jag vet inte om jag kan. Jag kände att allt var utanför det medvetna pa nagot sätt. Och det var bara en 45 min workshop. I bland trykte han till pa nagons höfter för att en blokering skulle lösas. När det handlade om att ga ned i brygga fran staende sa sa han att de flesta inte vagar för att man bara tittar bakat med ett öga och förlorar 3d känslan vilket gör att man tror att det är längre än vad det är ned. När det handlade om att nudda knäna med pannan och sätta i fötterna i golvet i hunden handlade det om att man tänkte att man skulle strecha ned och pa sa vis sa kämpar man i mot kroppen. I stället visade han hur man ex först satte hälarna i golvet med böjda knän och sedan sträckte pa knäna. Pa samma vis med böjningen (knä i panna). Sedan visade han hur vi kunde trycka pa varandras ryggslut när den andra lag i barnets position (antagligen för att lösa upp blockeringar) samt nagra andra poser. Jag funderar lite pa att ga en helgkurs för honom da kanske jag kan förklara bättre (www.yogalife.org). Jag kände mig i allafall otroligt öppen och lätt efter dessa 45 min.

      Radera
    2. Spännande, låter som han är bra på marmapunkter. Ser fram emot att höra mer! Tack!

      Radera