tisdag 22 november 2011

Lungnet innan lugnet

Idag har jag: gjort en Kundaliniyoga DVD med mamma
                    hämtat min systerson på dagis
                    druckit min sista latte på ett fik med min syster

De senaste dagarna har jag inte haft någon struktur på någonting utan låtit alla mina dåliga vanor få framträda å mycket de har velat. Jag har ingen aning om vad som kommer hända under  de närmaste dagarna och hur det kommer att påverka mig. Jag ser inte framemot det som någonting kul. För det tror jag inte att det är. Men jag ser framemot lyxen att få chansen att utöva självdisciplin, och kanske framför allt lyxen att ha alla undanflykter systematiskt borttagna. Jag skall öva meditation i tio timmar om dagen i tio dagar. Vara tyst hela tiden. Äta två måltider vegetarisk mat om dagen; lunch och frukost. Jag antar att det är en detox av alla möjliga slag. Inte bara skräpmat och kaffe utan också giftiga tankar. Jag försöker att inte spekulera och se hur det blir, men jag spekulerar hela tiden...

Jag kommer tillbaka när orden kommer tillbaka.. dock tidigast den 4 December. Vi ses då!

2 kommentarer:

  1. Vilken resa du ska göra! Låter fantastiskt! Jag hoppas själv på att få göra något liknande småningom. Såg faktiskt en annons häromdagen att församlingen skulle hålla ett tyst retreat på två dagar. Just nu hade jag inte möjlighet, men glad att det finns på nära håll iaf. Ha alldeles underbara, tysta dagar.
    Kram från mitt hjärta till ditt!

    SvaraRadera
  2. Tack fina Nina! Jag skall snart skriva om hur det var, skall bara samla tankarna lite... kram

    SvaraRadera