söndag 25 september 2011

Klättra bland träd




I Fredags fick vi alla som ville utmana vår höjdskräck i en "kletterwald". Det finns banor på 1 till 18 meters höjd uppe i träden att välja mellan. Efter att ha övat säkerheten på en meters höjd valde jag en bana på ca 5 meters höjd. Inte den svåraste men tillräckligt utmanande ändå. Det tog cirka 40-50 min att ta sig igenom alla hinder, sedan var man i ett delirium med skakande armar och adrenalin i blodet.

Det svåraste hindret för mig var att med en lian svinga mig över mellan två träd. Psyket ville inte fatta att det var fysiskt möjligt för mig att ta sig över till andra sidan utan att tappa kontrollen. 10 min pepptalk och målvisualisering hjälpte inte. Till sist tog jag hjälp av en form av yogisk andning för att öppna upp solar-plexus så att rädslan kunde slippra ut. Efter fem omgångar tog jag tag i lianen och svingade mig över och resten av banan blev efter det ganska lätt.

Det var så roligt att se hur det lyste om alla arbetskamrater som hade tagit sig igenom en bana eller två. Speciellt de som hade gjort den svarta banan på 18 meters höjd. Den vill jag också göra, men jag tror att jag måste öva underarmsstyrka och göra några banor mellan fem och 18 meter först för att möta rädslan mer successivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar