måndag 15 oktober 2012

Release and Let Go- Review

De senaste 6 veckorna har jag lagt till ovanstående övning till mitt program, som finns att finna här. Jag upptäckte Kelly Howells program på hösten 2007 för första gången när jag var på jakt efter binaural beats audios för alfa-vågor för att stärka ett litet projekt som jag höll på med då. Jag köpte kanske en tredjedel av hennes program och lyssnade på dem, men ganska sporadiskt tror jag. Jag höll aldrig ut i 6 veckor eftersom jag mötte sådant motstånd efter ca en månad. Nu har jag övat upp en bättre diciplin genom åren och den här gången var det inga problem för mig. Den bästa effekten av dessa program har jag faktiskt sett i en vän som använde programmet Release Guilt för att komma över en hook-up som hon hade med sina yngre systrar. Hon gjorde programmet i 6 veckor utan att missa en dag och mötte massivt motstånd men höll ut. Hon gick från att inte ha någon relation till sina systrar till att ha en varm relation med dem. Det var helt fantastiskt att se och berörde mig djupt. Min starkaste upplevelse på den tiden var med programmet Awaken Kundalini. Då hade jag ingen aning om vad som hände men i dag skulle jag kalla det att jag fick en "psyko-spritual detox". Det var ganska dramatiskt. Efter att jag gjort meditationen ca en vecka så fylldes jag av ett ljus när jag gjorde den. Dagen efter hade jag så mycket energi att jag skuttade fram, sprang upp och ned för trappor för att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra av den. Min kompis ovan sa att det sken om mig den dagen så att hon aldrig hade sett något liknande. Dan efter fick jag feber. Sedan gick det tre veckor då jag såg ut som något som katten släpat in. Efter det så hände en massa märkliga saker. En kille som jag varit i en väldigt konstigt förhållande med (on off) av det destruktiva slaget var helt plötsligt gift och väntade tvillingar med sin nya fru (jag visste inte om att det var slut mellan oss). Han fick också ett jobb på annan ort så jag behövde inte se honom mer. M började jobba på mitt institut och i och med att vi blev ihop ett halvår senare hade jag ändrat en kanske fem år svit av skitdåliga förhållanden bakom mig. Jag blev lyft till en helt ny nivå så att säga. Det var väldigt jobbigt då det hände men jag är väldigt glad för det nu.

Sedan dess har jag gjort andra saker som Release Technique och Kundaliniyoga. Det senaste året har jag inte releasat så mkt även om det kanske är den mest fantastiska metod jag någonsin stött på. På många sätt känner jag att jag skulle kombinera det med yogan för att yogan drar upp så mkt till ytan och i många fall stannar det där ett bra tag. Releasing är ett sätt att ta sig igenom det känslomässiga tumultet till stillhet igen.

En subliminal med releasing säger emot sig själv eftersom subliminal är programmering och releasing är avprogrammering. Men jag har märkt att om subliminals kommer i kontakt med ens högre själv så händer något. Det är viktigt att kolla vad som sägs så att man inte förstärker egot utan istället bygger en kanal med sin själ. Jag har lyssnat på denna varje morgon innan jag stiger upp. Den största effekten är att jag släpper tag om min senaste dröm på det sättet för jag brukar normalt vara påverkad av mina drömmar fram till lunchtid och de skapar ofta en massa ångest. Jag kan lyssna med intention eller utan. Med intention så drar jag upp de känslor jag vill bli av med. Utan intention så låter jag det som behöver komma upp komma upp och det är ju också väldigt intressant. Jag kan säga att har blivit av med massor av ångest som jag inte visste att jag hade och en del andra känslor. De mesta av den sörjan som kommit upp sedan jag började ky lärarutbildningen har löst upp sig. Jag lyssnade till och med på den under min senaste yoga helg, vilket jag vet att man inte bör, men som jag inte ångrar eftersom den var ett gott stöd. Slutligen så har jag också börjat nyttja RT igen den senaste veckan.

Den stora kontentan av det hela är att även om jag fortfarande har svängningar mellan motstånd och bliss så blir de inte lika dramatiska. Det är nästan så att jag skrattar åt rädslor när de kommer upp för jag redan vet hur fake de är. Det känns lite som att jag börjar se igenom illusionen så sakteliga.

2 kommentarer:

  1. Åh där väckte du ännu en gång mitt intresse. Kanske att det där är något för mig med?! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan rekommendera det i alla fall(från en junkie till en annan, ha ha). Samt att jag som sagt bara upptäckt synergieffekt med yogan :) Kram

      Radera