fredag 8 juli 2011

"Your task is not to seek for love but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it"
Rumi

Jag tror inte så mycket på det här med att rensa sitt liv från energitjuvar. Istället tycker jag att det är ett ypperligt tillfälle att ta reda på vad det är i mig som så villigt låter mig påverkas. Andra människor är en spegel av alla aversioner jag har gentemot mig själv men vägrar att se. I dag känner jag mig inspirerad till ett kärlekstema. Jag har en ny bok med fantastiska kundaliniyoga övningar för att öppna upp hjärtchackrat som jag vill prova. Sedan har jag tänkt att utöva lite mindful städning och överraska M med ytterligare en jordgubbstårta. Den tredje denna sommar. Och inte att förglömma; avhandlingen, också den behöver kärlek och uppmärksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar