fredag 25 mars 2011

Till Universum





Om vi skall bo kvar här i Ulm så skulle den här lägenheten vara fin. Framförallt så gillar jag tanken på att ha en brygga. Det är något med vatten som är så avkopplande. Att kunna ta ett morgondopp och känna sig så närvarande, sinnlig och naturlig är den bästa känslan. Som på Kungsberg. Jag gillar också att den har ett riktigt kök. Det här köket kanske inte är så over the top med svenska mått mätt. Men i tyskland har de den dumma traditionen att ett kök inte tillhör lägenheten utan den som bor där för tillfället. Detta skapar en marknad för billiga och fula kök, eftersom ingen vill investera i något som de inte vet att nästa hyresgäst är villig att köpa när man flyttar. Detta tänk driver mig till vansinne eftersom jag älskar stora fina kök. Tyvärr ligger den här lägenheten lite utanför stan och jag har ingen bil... men universum kanske kan ta det bästa och intigrera in det till den drömslägenhet som vi slutgiltligen väljer att flytta in i.

Nu ångrar jag mig att jag skrev det här utlägget om tyska skitkök. Universum/det undermedvetna känner inte till negationer. Som onkel Larry säger: "If you put an shoe in to the oven the oven is going to bake the shoe, it does not really care whats in there".

Note to self: hitta bilder på fina kök...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar