fredag 21 januari 2011

Små mirakel 2010

Intention: Vi läste en liten text om strandkorgsuthyrning på nordjökusten på min Tyska kurs. Jag tänkte att det är något som jag skulle vilja göra i år. Sitta i en strand korg.

Vi kom av från färjan i Kiel efter sommarlov i Sverige. M skulle få in Lübeck i GPSen för han ville göra ett litet stopp där, men det gick av någon anledning inte. Då fick han idén att vi kunde åka till ett ställe som hete Tinnedorfer strand istället som ligger i närheten och sedan därifrån åka till Lübeck. När vi kom dit så sa han "ville inte du sitta i en strandkorb?" "Jo" sa jag. Så vi stannade där oh gick till stranden. Vi kunde bara stanna en timme men de hyrde bara ut över dan och det var ca 20€ vilket kanske kan räknas som överpris. Men M tyckte att vi kunde göra det ändå. Då ärndrade sig uthyrningsgubben och vi fick hyra för 8€ istället.
Själv gjorde jag egentligen ingenting mer än att sätta intentionen. Men så har jag ju M som kanal för universums alla mirakel.

"But exact the same rule or principle applies to demontrating a penny that applies to demonstrating a billion dollars. The mind sets the size. Anyone who can demonstrate a dollar can demonstrate a million dollar. Become aware of the way youre demonstrating the one dollar bill, and just put six zeroes after it next time. Take the consciousness of the million rather than the one dollar bill."
Lester Levinson on Demonstration

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar