tisdag 2 december 2014

(Wo)man's mind, once stretched by a new idea, never regains its original dimensions


Jag har varit ganska tyst här pa bloggen det senaste aret och det är för att jag känt att jag behövt assimiliera min energi till en förändring i mitt liv, som jag mer eller mindre skrivit om sedan bloggens start. Det är en lang process för mig, fran att ga och drömma om nagot tills jag har om format dessa drömmar till ett beslut och en plan. Nu är beslutet taget och planen är pa god väg.

Jag skall flytta till sverige i februari och jag skall starta eget företag. Det är vad jag vet i dagsläget. Jag vet att mitt företag i slutändan kommer vara ett uppfinnarföretag som tar idéer till prototyper och säljer dem vidare i nagon form. Jag vet vad min första uppfinning är. Men ej hur jag skall tillverka prototypen. Eventuellt kommer jag att ga nagot som heter Uppfinnarskolan med start i augusti. Där man lär sig det praktiska i att ta idéer fran idé till tillverkning.

Min första uppfinning är en komponent till bränsleceller och jag fick nys om de när jag testade en kreativ metod som heter Image Streaming. Jag testade det för första gangen 2007, och jag sag den här komponenten och visste att den kommer att bli en game changer. Jag har inte haft tillfälle att fokusera pa den tills nu. För även om jag har forskat inom bränsleceller, har varken tiden eller platsen varit rätt. Men nu har ja bestämt mig för att den är det. Men eftersom jag inte har nagot kapital sa kommer jag att fa börja mitt företagande mer som konsult, eller hur det nu blir. Mycket star öppet.

(Detta betyder ocksa, Carina, att du har en partner i WTY i Stockholm i februari. Jippi!)

6 kommentarer:

  1. Wow! Grattis Anna! Nu händer det grejer minsann. Jag är jätteglad för din skull! :-)
    Vart i landet kommer du att bo månntro?
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Strängnäs, till en början. Sedan får vi se var M får jobb. Det har ju alltid varit lite svårt för oss att hitta jobb på samma ställe. Men nu tror jag att det skall gå att lösa. Efter att ha spenderat 4h per dag pendlandes de senaste två åren så har jobb på gångavstånd blivit högsta prio. Helt slut! Kram

      Radera
    2. Jag förstår dig! Det är mycket tid som försvinner när man måste pendla så långt.
      Hoppas att det löser sig så att ni båda får nära till jobb. Och jag hoppas att vi får möjlighet att ses under 2015 också. :-) Jag kommer dock (tyvärr!) inte att ha möjlighet att ta mig till Stockholm i februari. För mycket i skolan och för lite pengar. Men någon gång ska det väl bli av. Tiden får utvisa när.
      Kram fina du!

      Radera
    3. Ah Vad synd, men jag förstar! Jag kommer säkerligen till gbg under 2015. Jag hör av mig! Kram

      Radera
  2. Wow vilka nyheter, härligt och grattis!

    SvaraRadera