måndag 13 september 2010

Ensam hemma i kväll


Det gäller att ta tillvara på tiden då man är själv. Det är tid då man inte behöver prioritera utan då all tid kan läggas på självutveckling. Jag har två olika sinnesstämningar för sådan tid. Den ena är impulsivt förträngande. Jag är rastlös, småäter, kollar på tv serier på DVD, lägger patience på datorn och går och lägger mig försent. Den andra är att vara närvarande med mig själv, några ljus och en kopp té eller kaffe och fokusera på ett område i livet som jag vill förbättra, låter känslorna och tankarna som står i vägen för mig flyta upp från mitt undermedvetna och disintegreras tills att de inte längre är en del av mig. Många gånger kan man se skiftningar både i sitt medvetnande och i sitt liv direkt efter sådana här sejourer. Det gör det också lättare att visualisera det liv som jag vill ha. I kväll väljer jag sinnesstämning nummer två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar